Steun

Stichting Bultersmekke Assistancedogs

Het opleiden van een assistentiehond is zeer arbeidsintensief. Tijdens de gehele opleiding van de assistentiehond en de jaren dat deze werkzaam is krijgt de gebruiker intensieve begeleiding van de instructeurs van Bultersmekke Assistancedogs. En dat is belangrijk, een assistentiehond zorgt ervoor dat personen met een beperking weer in staat zijn de regie over hun eigen leven te nemen en vergroot hun wereld.

Helaas is de bekostiging van een assistentiehond voor mensen met een beperking vaak een probleem. Zo vergoedt de zorgverzekeraar slechts in een klein aantal situaties de assistentiehond. Dan gebeurt het dat mensen afhankelijk zijn van donaties. Helpt u de Stichting mee om dit mogelijk te maken?

Mocht u notarieel willen schenken, donateur worden of Stichting Bultersmekke Assistancedogs als (mede)erfgenaam laten vastleggen. Neem dan contact op met de secretaris van de stichting, Joep Mourits.

Wilt u liever rechtstreeks een donatie of schenking overmaken gebruik dan het IBAN rekeningnummer NL18 INGB 0004 759 874 t.n.v. Stichting Bultersmekke Assistancedogs te Hilversum. Desgevraagd ontvangt u van de Stichting een bewijs van schenking. Dit bewijs kunt u gebruiken bij de aangifte inkomstenbelasting. Stichting Bultersmekke Assistancedogs is door de Belastingdienst als ANBI erkend. Giften zijn daardoor aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.

Bedrijven

Overweegt u een sponsorproject te starten met een maatschappelijke uitstraling, een directe verandering in iemands leven en zichtbaar? Dan kunt u met Stichting Bultersmekke Assistancedogs een samenwerking aangaan. Zo kunt u sponsor worden, een teamcoachingsprogramma adopteren of kunt u een fonds op de bedrijfnaam opzetten. Neem contact op met Joep Mourits en wij denken graag met u mee. Ook als u een interessant voorstel heeft horen wij graag van u. Als tegenprestatie verzorgen wij leuke en leerzame teamtrainingen voor uw medewerkers.

Secretaris Joep Mourits
T 06 5536 4842
E j.mourits@stichtingbultersmekke.nl

Financiële en administratieve gegevens

Bankgegevens Stichting Bultersmekke Assistancedogs
Stichting Bultersmekke Assistancedogs te Hilversum
IBAN: NL18INGB0004759874
BIC: INGBNL2A

Stichtinggegevens
Kamer van Koophandel nummer: 2445 9343
Statutaire naam: Stichting Bulters + Mekke
RSIN: 820 709 633 (fiscaalnummer ANBI)

Bestuurswissel Stichting Bultersmekke Assistancedogs
Op 21 maart nam Stichting Bultersmekke Assistancedogs afscheid van haar bestuursleden van het eerste uur. Van Yvonne Mol, Rob Klijn en Annelies Steenbrink. Zij hebben een stevige basis gelegd voor het werk van de Stichting: begeleiding en ondersteuning van cursisten die voor een assistentiehond niet in aanmerking komen voor een bijdrage van de zorgverzekeraar. Bijzonder bedankt voor jullie inspiratie, kameraadschap, inspanningen en mooie resultaten!

Autismegeleidehonden zeer belangrijk voor jongeren met autisme
Autismegeleidehonden hebben duidelijk een positieve invloed op het dagelijkse leven van jongeren met autisme. Deze conclusie trekken Marieke van Werven en Nathalie Vroom in hun studie ‘De effectiviteit van autismegeleidehonden’. Zij voerden onderzoek uit naar jongeren met een autisme spectrum stoornis (ASS) in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, USA en Canada. Het onderzoek telde 55 deelnemers. In Nederland namen onder meer cursisten van Bultersmekke Assistancedogs deel aan het onderzoek.

Record aantal mensen start programma teamcoaching
In 2017 zijn 49 mensen gestart met het programma teamcoaching. Niet eerder heeft Bultersmekke Assistancedogs zoveel nieuwe cursisten in een jaar kunnen verwelkomen. 'Wij zijn enorm verheugd dat steeds meer mensen met beperkingen hun eigen hond tot assistentiehond kunnen gaan opleiden', zegt Erika Bulters, algemeen directeur van Bultersmekke Assistancedogs. 'Tien jaar geleden zijn Joop Mekke en ik met veel ambitie gestart. Deze groei past goed bij ons motto ‘samen het mogelijke mogelijk maken’.'