Stichting Bultersmekke Assistancedogs

De stichting Bultersmekke ondersteunt mensen bij het verkrijgen van de bekostiging van hun assistentiehond. Dat kan op de volgende manieren

• ondersteuning bij aanvragen bij instanties en eventueel bij een beroep tegen afwijzende beslissingen van instanties
  • het programma fundcoaching: een programma dat mensen in staat stelt de opleiding van hun assistentiehond te bekostigen door zelf fondsen te werven en te crowdfunden
  • ondersteuning met behulp gelden bijeen gebracht door donateurs, de Nationale Doppenactie en door de verkoop van artikelen uit de webshop.

Bestuur

Het bestuur bestaat uit vijf leden. Voorzitter van het bestuur is Patrice Heijsterborg. Klik hier voor Bestuur Stichting Bultersmekke Assistancedogs

Ambassadeurs

Stichting Bultersmekke Assistancedogs is een aantal ambassadeurs rijk. Ambassadeurs zijn gebruikers van een assistentiehond opgeleid door Bultersmekke Assistancedogs. Zij zetten zich in om de bekendheid te helpen vergroten met het programma van Bultersmekke. Dat gaat via media-optredens, lezingen, workshops, gastlessen en demonstraties. Daarnaast ondersteunen zij acties ten behoeve van de bekostiging van de opleiding van assistentiehonden. Klik hier voor de Ambassadeurs.

Sponsors

Onze sponsors ondersteunen het werk van Stichting Bultersmekke Assistancedogs. Zij bieden belangeloos hun diensten aan of helpen bij de bekostiging van het opleiden van assistentiehonden die niet vergoed worden door de zorgverzekeraar. Klik hier voor de Sponsors.

Landelijke estafette bij 10 jaar Bultersmekke Assistancedogs
In mei dit jaar is het 10 jaar geleden dat Erika Bulters en Joop Mekke besloten samen de opleiding van assistentiehonden anders aan te pakken. 10 Jaar is een mooie mijlpaal. Nog mooier is dat bijna 200 cursisten hun eigen hond hebben opgeleid tot een officiële assitentiehond. Dat wordt gevierd. En wel met een landelijke estafette voor de toegang van assistentiehonden.

Feest in Kerkwijk! Negen geslaagde teams
30 november in Kerkwijk. Een feestelijke diploma-uitreiking. Vergezeld van ouders, familie en vrienden namen zeven cursisten trots het certificaat in ontvangst. Bewijs van het succesvol afronden van het programma teamcoaching bij Bultersmekke Assistancedogs. Grote klasse! De namen van geslaagden en hun gecertificeerde assistentiehonden op de foto: Mirjam en Levias; Noah en Bliss; Wendy Bloemhof en Mellow; Edwin Leenards en Nahla; Linda Mons en Yip; Resie Oude Luttikhuis en Kweenie; Aad Lok en Remy.

Tweede informatie- en intakedag 29 januari volgeboekt
Op maandag 29 januari vindt de tweede ‘informatie- en intakedag’ van Bultersmekke Assistancedogs plaats. Na de succesvolle eerste dag in het najaar is nu ook de tweede dag volgeboekt. In de loop van januari maken we bekend wanneer de volgende dag wordt gehouden. Tijdens deze dag kunnen mensen die zelf een assistentiehond willen opleiden, persoonlijk kennismaken met Bultersmekke Assistancedogs. Daarnaast kunnen aspirant-cursisten individuele intakegesprekken voeren met Joop Mekke of Erika Bulters.