Stichting Bultersmekke Assistancedogs

De stichting Bultersmekke ondersteunt mensen bij het verkrijgen van de bekostiging van hun assistentiehond. Dat kan op de volgende manieren

• ondersteuning bij aanvragen bij instanties en eventueel bij een beroep tegen afwijzende beslissingen van instanties
  • het programma fundcoaching: een programma dat mensen in staat stelt de opleiding van hun assistentiehond te bekostigen door zelf fondsen te werven en te crowdfunden
  • ondersteuning met behulp gelden bijeen gebracht door donateurs, de Nationale Doppenactie en door de verkoop van artikelen uit de webshop.

Bestuur

Het bestuur bestaat uit zeven leden. Voorzitter van het bestuur is Patrice Heijsterborg. Klik hier voor Bestuur Stichting Bultersmekke Assistancedogs.

Ambassadeurs

Stichting Bultersmekke Assistancedogs is een aantal ambassadeurs rijk. Ambassadeurs zijn gebruikers van een assistentiehond opgeleid door Bultersmekke Assistancedogs. Zij zetten zich in om de bekendheid te helpen vergroten met het programma van Bultersmekke Assistancedogs. Dat gaat via media-optredens, lezingen, workshops, gastlessen en demonstraties. Daarnaast ondersteunen zij acties ten behoeve van de bekostiging van de opleiding van assistentiehonden. Klik hier voor de Ambassadeurs.

Sponsors

Onze sponsors ondersteunen het werk van Stichting Bultersmekke Assistancedogs. Zij bieden belangeloos hun diensten aan of helpen bij de bekostiging van het opleiden van assistentiehonden die niet vergoed worden door de zorgverzekeraar. Klik hier voor de Sponsors.

Bestuurswissel Stichting Bultersmekke Assistancedogs
Op 21 maart nam Stichting Bultersmekke Assistancedogs afscheid van haar bestuursleden van het eerste uur. Van Yvonne Mol, Rob Klijn en Annelies Steenbrink. Zij hebben een stevige basis gelegd voor het werk van de Stichting: begeleiding en ondersteuning van cursisten die voor een assistentiehond niet in aanmerking komen voor een bijdrage van de zorgverzekeraar. Bijzonder bedankt voor jullie inspiratie, kameraadschap, inspanningen en mooie resultaten!

Autismegeleidehonden zeer belangrijk voor jongeren met autisme
Autismegeleidehonden hebben duidelijk een positieve invloed op het dagelijkse leven van jongeren met autisme. Deze conclusie trekken Marieke van Werven en Nathalie Vroom in hun studie ‘De effectiviteit van autismegeleidehonden’. Zij voerden onderzoek uit naar jongeren met een autisme spectrum stoornis (ASS) in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, USA en Canada. Het onderzoek telde 55 deelnemers. In Nederland namen onder meer cursisten van Bultersmekke Assistancedogs deel aan het onderzoek.

Record aantal mensen start programma teamcoaching
In 2017 zijn 49 mensen gestart met het programma teamcoaching. Niet eerder heeft Bultersmekke Assistancedogs zoveel nieuwe cursisten in een jaar kunnen verwelkomen. 'Wij zijn enorm verheugd dat steeds meer mensen met beperkingen hun eigen hond tot assistentiehond kunnen gaan opleiden', zegt Erika Bulters, algemeen directeur van Bultersmekke Assistancedogs. 'Tien jaar geleden zijn Joop Mekke en ik met veel ambitie gestart. Deze groei past goed bij ons motto ‘samen het mogelijke mogelijk maken’.'