Stichting Bultersmekke Assistancedogs

De stichting Bultersmekke ondersteunt mensen bij het verkrijgen van de bekostiging van hun assistentiehond. Dat kan op de volgende manieren

• ondersteuning bij aanvragen bij instanties en eventueel bij een beroep tegen afwijzende beslissingen van instanties
  • het programma fundcoaching: een programma dat mensen in staat stelt de opleiding van hun assistentiehond te bekostigen door zelf fondsen te werven en te crowdfunden
  • ondersteuning met behulp gelden bijeen gebracht door donateurs, de Nationale Doppenactie en door de verkoop van artikelen uit de webshop.

Bestuur

Het bestuur bestaat uit zeven leden. Voorzitter van het bestuur is Patrice Heijsterborg. Klik hier voor Bestuur Stichting Bultersmekke Assistancedogs.

Ambassadeurs

Stichting Bultersmekke Assistancedogs is een aantal ambassadeurs rijk. Ambassadeurs zijn gebruikers van een assistentiehond opgeleid door Bultersmekke Assistancedogs. Zij zetten zich in om de bekendheid te helpen vergroten met het programma van Bultersmekke Assistancedogs. Dat gaat via media-optredens, lezingen, workshops, gastlessen en demonstraties. Daarnaast ondersteunen zij acties ten behoeve van de bekostiging van de opleiding van assistentiehonden. Klik hier voor de Ambassadeurs.

Sponsors

Onze sponsors ondersteunen het werk van Stichting Bultersmekke Assistancedogs. Zij bieden belangeloos hun diensten aan of helpen bij de bekostiging van het opleiden van assistentiehonden die niet vergoed worden door de zorgverzekeraar. Klik hier voor de Sponsors.

Méér dan 100.000 kilo doppen
Deze maand bereikte de Nationale Doppenactie een prachtige mijlpaal. De 100.000ste kilo plastic doppen werd bij de recyclaar aangeleverd voor de opleiding van assistentiehonden door Bultersmekke Assistancedogs. Per juli staat de teller op 108.504 kilo. In totaal is er bijna 20.000 euro bijeengebracht voor de opleiding van assistentiehonden.

2 oktober: Nieuwe informatie- en intakedag in Utrecht
Op dinsdag 2 oktober vindt de volgende ‘informatie- en intakedag’ in Utrecht plaats. De dagen voorzien in een grote behoefte. Tijdens de informatie- en intakedag kunnen mensen die zelf een assistentiehond willen opleiden, persoonlijk kennismaken met Bultersmekke Assistancedogs. Daarnaast zijn er individuele intakegesprekken met Joop Mekke, Frijke Dijkstra en Erika Bulters.

Aanmelding onderzoek epilepsie assistentiehonden verlengd
De Erasmus Universiteit heeft de termijn voor aanmelding van de EPISODE-studie verlengd. EPISODE is een vierjarig onderzoeksproject naar de kosten en effecten van assistentiehonden bij mensen met moeilijk behandelbare epilepsie. De kosten van opleiding en aanschaf van de hond worden voor de deelnemers geheel door het onderzoek vergoed.