Over Bultersmekke Assistancedogs

Onder het motto 'samen het mogelijke mogelijk maken' leiden wij assistentiehonden op en bieden wij zorgondersteuning.

Opleiden van assistentiehonden

Een assistentiehond is een hond die geleerd heeft een persoon met een beperking te helpen met het uitvoeren van dagelijkse bezigheden. Een assistentiehond kan bij bepaalde beperkingen vooraf de persoon waarschuwen en mensen en hulpdiensten alarmeren. Eveneens zijn assistentiehonden in staat stress en angsten in belangrijke mate weg te nemen.

Elke assistentiehond bezit een aantal basisvaardigheden. Bultersmekke Assistancedogs vindt het belangrijk deze aan te vullen met specifieke vaardigheden die aansluiten op de beperkingen en behoeften van de persoon. Een assistentiehond is ook belangrijk op sociaal-emotioneel vlak. Daar zetten wij in ons opleidingsprogramma bewust op in.

Bultersmekke Assistancedogs verzorgt de opleiding van assistentiehonden voor volwassen en kinderen met

• fysieke beperkingen
  • epilepsie
  • autisme
  • PTSS, zowel beroepsgerelateerd als niet-beroepsgerelateerd
  • overige psychische problemen.

Organisatie

Bultersmekke Assistancedogs bestaat uit twee aparte organisaties. Een bedrijf dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van het programma teamcoaching en een Stichting die mensen ondersteunt in de bekostiging van de opleiding van de assistentiehond.

Het bedrijf Bultersmekke Assistancedogs wordt geleid door Erika Bulters en Joop Mekke, de oprichters van Bultersmekke Assistancedogs. De Stichting wordt geleid door een bestuur.

Landelijke estafette bij 10 jaar Bultersmekke Assistancedogs
In mei dit jaar is het 10 jaar geleden dat Erika Bulters en Joop Mekke besloten samen de opleiding van assistentiehonden anders aan te pakken. 10 Jaar is een mooie mijlpaal. Nog mooier is dat bijna 200 cursisten hun eigen hond hebben opgeleid tot een officiële assitentiehond. Dat wordt gevierd. En wel met een landelijke estafette voor de toegang van assistentiehonden.

Feest in Kerkwijk! Negen geslaagde teams
30 november in Kerkwijk. Een feestelijke diploma-uitreiking. Vergezeld van ouders, familie en vrienden namen zeven cursisten trots het certificaat in ontvangst. Bewijs van het succesvol afronden van het programma teamcoaching bij Bultersmekke Assistancedogs. Grote klasse! De namen van geslaagden en hun gecertificeerde assistentiehonden op de foto: Mirjam en Levias; Noah en Bliss; Wendy Bloemhof en Mellow; Edwin Leenards en Nahla; Linda Mons en Yip; Resie Oude Luttikhuis en Kweenie; Aad Lok en Remy.

Tweede informatie- en intakedag 29 januari volgeboekt
Op maandag 29 januari vindt de tweede ‘informatie- en intakedag’ van Bultersmekke Assistancedogs plaats. Na de succesvolle eerste dag in het najaar is nu ook de tweede dag volgeboekt. In de loop van januari maken we bekend wanneer de volgende dag wordt gehouden. Tijdens deze dag kunnen mensen die zelf een assistentiehond willen opleiden, persoonlijk kennismaken met Bultersmekke Assistancedogs. Daarnaast kunnen aspirant-cursisten individuele intakegesprekken voeren met Joop Mekke of Erika Bulters.