Nationale Doppenactie

Stichting Bultersmekke Assistancedogs

Samen met initiatiefnemer Jan Boerhoop, zelf gebruiker van een assistentiehond, is Stichting Bultersmekke Assistancedogs sinds 2013 actief met de doppen-spaaractie. Met de opbrengst worden assistentiehonden opgeleid voor diegene die geen vergoeding krijgen van instanties.

Jan Boerhoop is in Heerhugowaard en omstreken begonnen en tegenwoordig ontvangen wij de doppen uit het hele land.

Het is een hele uitdaging om de inzameling en transport van de doppen te organiseren. Wij zijn daarvoor afhankelijk van vele vrijwilligers. Vrijwilligers die sparen en vrijwilligers die helpen de doppen te vervoeren naar één van de inzamelpunten.

Bent u voor Stichting Bultersmekke Assistancedogs een inzamelpunt maar staat u nog niet vermeld op deze pagina of wilt u als vrijwilliger meehelpen het vervoeren van doppen naar inzamelpunten te organiseren? Neem dan contact via j.mourits@stichtingbultersmekke.nl.

Stand van zaken januari 2018

Kilo's: 91.264

Opbrengst: € 16.258,60

Welke doppen sparen we

Goede doppen bevatten een driehoekje met
de volgende nummers en/of letters.

Welke doppen niet:

• Dopjes van medicijnen en naalden
  • Dubbele doppen (veiligheidsdoppen)
  • Doppen van pennen en stiften
  • Doppen van ander plastic (zie foto hieronder)

IJzeren doppen zoals van bierflesjes zijn ook welkom maar dan wel apart verpakt.

Inleveren

Gezien de kosten kunnen wij helaas geen doppen ophalen. U kunt doppen inleveren op één van de onderstaande inleverpunten. Wilt u voor uw regio inleverpunt worden en zorgdragen dat de doppen in één van onderstaande inleverpunten terecht komen. Neem dan contact met ons op.

Alkmaar e.o.

Tormentilweg 70
8042 MK Zwolle
MirjamDijks@hotmail.com

We hebben ook inleverpunten in Lunteren en Zaandam. Stuur een mail naar doppenactie@stichtingbultersmekke.nl en u krijgt van ons de contactgegevens.

Erika Bulters en Joop Mekke: Samen het mogelijke mogelijk maken
Ruim 200 mensen waren present in Wijk bij Duurstede op het feest 10 jaar Bultersmekke Assistancedogs. Joop en Erika spraken de feestgangers toe: ‘Tien mooie en zeer intensieve jaren. Kijk waar we nu staan met zijn allen. Een prachtige organisatie met en voor prachtige mensen.

Estafette zet toegang assistentiehond zeer positief op de kaart
Op de zonovergoten eerste pinksterdag finishte de Landelijke Estafette Toegang Assistentiehonden in Wijk bij Duurstede. Onder aanvoering van initiator Helma Verhoeven en de Utrechtse deelneemster Anita Korff de Gidts legde de Estafette de laatste kilometers af. Alle 12 provincies. Ruim 2.000 kilometer in negen dagen en in totaal meer dan 100 deelnemers. Bewustwording. Dat was het centrale begrip van deze unieke actie.

TK-lid Bergkamp: Toegang is geen luxe maar een mensenrecht
'Iedere assistentiehond die wordt geweigerd, doet pijn en is er één te veel. Toegang is geen luxe, maar een mensenrecht. Dus ik steun deze actie van harte!' Met deze woorden gaf Tweede Kamerlid Vera Bergkamp 12 mei voor het gebouw van de Tweede Kamer het startschot voor de Landelijke Estafette Toegang Assistentiehonden.