Nationale Doppenactie

Stichting Bultersmekke Assistancedogs

Samen met initiatiefnemer Jan Boerhoop, zelf gebruiker van een assistentiehond, is Stichting Bultersmekke Assistancedogs sinds 2013 actief met de doppen-spaaractie. Met de opbrengst worden assistentiehonden opgeleid voor diegene die geen vergoeding krijgen van instanties.

Jan Boerhoop is in Heerhugowaard en omstreken begonnen en tegenwoordig ontvangen wij de doppen uit het hele land.

Het is een hele uitdaging om de inzameling en transport van de doppen te organiseren. Wij zijn daarvoor afhankelijk van vele vrijwilligers. Vrijwilligers die sparen en vrijwilligers die helpen de doppen te vervoeren naar één van de inzamelpunten.

Bent u voor Stichting Bultersmekke Assistancedogs een inzamelpunt maar staat u nog niet vermeld op deze pagina of wilt u als vrijwilliger meehelpen het vervoeren van doppen naar inzamelpunten te organiseren? Neem dan contact via j.mourits@stichtingbultersmekke.nl.

Stand van zaken januari 2018

Kilo's: 91.264

Opbrengst: € 16.258,60

Welke doppen sparen we

Goede doppen bevatten een driehoekje met
de volgende nummers en/of letters.

Welke doppen niet:

• Dopjes van medicijnen en naalden
  • Dubbele doppen (veiligheidsdoppen)
  • Doppen van pennen en stiften
  • Doppen van ander plastic (zie foto hieronder)

IJzeren doppen zoals van bierflesjes zijn ook welkom maar dan wel apart verpakt.

Inleveren

Gezien de kosten kunnen wij helaas geen doppen ophalen. U kunt doppen inleveren op één van de onderstaande inleverpunten. Wilt u voor uw regio inleverpunt worden en zorgdragen dat de doppen in één van onderstaande inleverpunten terecht komen. Neem dan contact met ons op.

Alkmaar e.o.

Tormentilweg 70
8042 MK Zwolle
MirjamDijks@hotmail.com

We hebben ook inleverpunten in Lunteren en Zaandam. Stuur een mail naar doppenactie@stichtingbultersmekke.nl en u krijgt van ons de contactgegevens.

Landelijke estafette bij 10 jaar Bultersmekke Assistancedogs
In mei dit jaar is het 10 jaar geleden dat Erika Bulters en Joop Mekke besloten samen de opleiding van assistentiehonden anders aan te pakken. 10 Jaar is een mooie mijlpaal. Nog mooier is dat bijna 200 cursisten hun eigen hond hebben opgeleid tot een officiële assitentiehond. Dat wordt gevierd. En wel met een landelijke estafette voor de toegang van assistentiehonden.

Feest in Kerkwijk! Negen geslaagde teams
30 november in Kerkwijk. Een feestelijke diploma-uitreiking. Vergezeld van ouders, familie en vrienden namen zeven cursisten trots het certificaat in ontvangst. Bewijs van het succesvol afronden van het programma teamcoaching bij Bultersmekke Assistancedogs. Grote klasse! De namen van geslaagden en hun gecertificeerde assistentiehonden op de foto: Mirjam en Levias; Noah en Bliss; Wendy Bloemhof en Mellow; Edwin Leenards en Nahla; Linda Mons en Yip; Resie Oude Luttikhuis en Kweenie; Aad Lok en Remy.

Tweede informatie- en intakedag 29 januari volgeboekt
Op maandag 29 januari vindt de tweede ‘informatie- en intakedag’ van Bultersmekke Assistancedogs plaats. Na de succesvolle eerste dag in het najaar is nu ook de tweede dag volgeboekt. In de loop van januari maken we bekend wanneer de volgende dag wordt gehouden. Tijdens deze dag kunnen mensen die zelf een assistentiehond willen opleiden, persoonlijk kennismaken met Bultersmekke Assistancedogs. Daarnaast kunnen aspirant-cursisten individuele intakegesprekken voeren met Joop Mekke of Erika Bulters.