Nationale Doppenactie

Stichting Bultersmekke Assistancedogs

Samen met initiatiefnemer Jan Boerhoop, zelf gebruiker van een assistentiehond, is Stichting Bultersmekke Assistancedogs sinds 2013 actief met de doppen-spaaractie. Met de opbrengst worden assistentiehonden opgeleid voor mensen die geen vergoeding krijgen van instanties.

Jan Boerhoop is in Heerhugowaard en omstreken begonnen en tegenwoordig ontvangen wij de doppen uit het hele land.

Het is een hele uitdaging om de inzameling en transport van de doppen te organiseren. Wij zijn daarvoor afhankelijk van vele vrijwilligers. Vrijwilligers die sparen en vrijwilligers die helpen de doppen te vervoeren naar één van de inzamelpunten.

Bent u voor Stichting Bultersmekke Assistancedogs een inzamelpunt maar staat u nog niet vermeld op deze pagina of wilt u als vrijwilliger meehelpen het vervoeren van doppen naar inzamelpunten te organiseren? Neem dan contact via j.mourits@stichtingbultersmekke.nl.

Stand van zaken juli 2018

Kilo's: 108.504

Opbrengst: € 19.161,04

Welke doppen sparen we

Goede doppen bevatten een driehoekje met
de volgende nummers en/of letters.

Welke doppen niet:

• Dopjes van medicijnen en naalden
  • Dubbele doppen (veiligheidsdoppen)
  • Doppen van pennen en stiften
  • Doppen van ander plastic (zie foto hieronder)

IJzeren doppen zoals van bierflesjes zijn ook welkom maar dan wel apart verpakt.

Inleveren

Gezien de kosten kunnen wij helaas geen doppen ophalen. U kunt doppen inleveren op één van de onderstaande inleverpunten. Wilt u voor uw regio inleverpunt worden en zorgdragen dat de doppen in één van onderstaande inleverpunten terecht komen. Neem dan contact met ons op.

Alkmaar e.o.

Tormentilweg 70
8042 MK Zwolle
MirjamDijks@hotmail.com

We hebben ook inleverpunten in Haarlemmermeer/Haarlem, Dordrecht en Lunteren. Stuur een mail naar doppenactie@stichtingbultersmekke.nl en u krijgt van ons de contactgegevens.

26 november Informatie- en intakedag in Utrecht
Op maandag 26 november vindt in Utrecht wederom een ‘informatie- en intakedag’ plaats. Deze dagen blijken in een grote behoefte te voorzien. Tijdens de informatie- en intakedag kunnen mensen die zelf een assistentiehond willen opleiden, persoonlijk kennismaken met Bultersmekke Assistancedogs. Daarnaast zijn er individuele intakegesprekken met Joop Mekke, Frijke Dijkstra en Erika Bulters.

Elf nieuwe trotse geslaagden
13 September ontvingen Bultersmekke-cursisten uit handen van hun instructeur het diploma als bewijs van het behalen van de teamtest en daarmee van de certificering van hun assistentiehond. Figuurlijk en letterlijk een zonnige dag. Bijzonder waren de toespraken van cursisten en instructeurs. Het leek wel te zijn afgesproken. Vrijwel iedereen benadrukte het werken vanuit rust. Essentieel voor een effectieve samenwerking met je assistentiehond.

Méér dan 100.000 kilo doppen
Deze maand bereikte de Nationale Doppenactie een prachtige mijlpaal. De 100.000ste kilo plastic doppen werd bij de recyclaar aangeleverd voor de opleiding van assistentiehonden door Bultersmekke Assistancedogs. Per juli staat de teller op 108.504 kilo. In totaal is er bijna 20.000 euro bijeengebracht voor de opleiding van assistentiehonden.