Landelijke

Estafette Toegang Assistentiehonden

Aanmelding als deelnemer

Vul onderstaand formulier in als je wilt deelnemen in jouw provincie aan de Landelijke Estafette Toegang Assistentiehonden.

Voor- en achternaam:
E-mailadres:*
Telefoonnummer:
Straat en huisnummer:
Postcode, woonplaats, provincie:
Naam hond:
Ik wil meedoen vanuit de volgende plaats:
Het aantal kilometers dat ik ongeveer wil afleggen:

Je kunt aan de Estafette lopend deelnemen of via een vervoersmiddel (vb. rolstoel, bus, trein, auto, handbike etc).

Mijn vervoersmiddel:

Bovenstaande gegevens gebruikt Bultersmekke Assistancedogs alleen voor de organisatie en de uitvoering van de Landelijke Estafette. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Aanmelding als vrijwilliger

Vul onderstaand formulier in als je het leuk vindt om als vrijwilliger de Landelijke Estafette Toegang Assistentiehonden tot een groot succes te helpen maken.

Voor- en achternaam:
E-mailadres:*
Telefoonnummer:
Mijn deelname als vrijwilliger:

De estafette vindt plaats tussen 12 en 20 mei. Zou je hieronder willen aangeven op welke data je beschikbaar bent?

Ik ben beschikbaar voor de volgende data:
Ik heb nog de volgende ideeën voor de Estafette:

Bovenstaande gegevens gebruikt Bultersmekke Assistancedogs alleen voor de organisatie en de uitvoering van de Landelijke Estafette. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Bestuurswissel Stichting Bultersmekke Assistancedogs
Op 21 maart nam Stichting Bultersmekke Assistancedogs afscheid van haar bestuursleden van het eerste uur. Van Yvonne Mol, Rob Klijn en Annelies Steenbrink. Zij hebben een stevige basis gelegd voor het werk van de Stichting: begeleiding en ondersteuning van cursisten die voor een assistentiehond niet in aanmerking komen voor een bijdrage van de zorgverzekeraar. Bijzonder bedankt voor jullie inspiratie, kameraadschap, inspanningen en mooie resultaten!

Autismegeleidehonden zeer belangrijk voor jongeren met autisme
Autismegeleidehonden hebben duidelijk een positieve invloed op het dagelijkse leven van jongeren met autisme. Deze conclusie trekken Marieke van Werven en Nathalie Vroom in hun studie ‘De effectiviteit van autismegeleidehonden’. Zij voerden onderzoek uit naar jongeren met een autisme spectrum stoornis (ASS) in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, USA en Canada. Het onderzoek telde 55 deelnemers. In Nederland namen onder meer cursisten van Bultersmekke Assistancedogs deel aan het onderzoek.

Record aantal mensen start programma teamcoaching
In 2017 zijn 49 mensen gestart met het programma teamcoaching. Niet eerder heeft Bultersmekke Assistancedogs zoveel nieuwe cursisten in een jaar kunnen verwelkomen. 'Wij zijn enorm verheugd dat steeds meer mensen met beperkingen hun eigen hond tot assistentiehond kunnen gaan opleiden', zegt Erika Bulters, algemeen directeur van Bultersmekke Assistancedogs. 'Tien jaar geleden zijn Joop Mekke en ik met veel ambitie gestart. Deze groei past goed bij ons motto ‘samen het mogelijke mogelijk maken’.'