Truckersfestival Hem/Venhuizen
haalt €1100 op voor de Stichting.

Het Truckersfestival Hem/Venhuizen werd afgelopen weekend voor de 10e keer gehouden. Traditioneel kwamen de ruim 150 trucks met hun bestuurders op zaterdag bijeen voor een feestavond waar geld werd ingezameld voor een goed doel; dit jaar Stichting Bulters + Mekke.

Op zondagmorgen mocht voorzitter Yvonne Mol van de Stichting de cheque van €1100 in ontvangst nemen.
Na een dankwoord van Yvonne Mol waarin ze aangaf dat het geld zeer goed gebruikt kon worden voor de actie "Hulphond voor Pieter" was het tijd voor de jaarlijkse toertocht voor mensen met een verstandelijke handicap.

Ruim 150 trucks hadden de mensen opgehaald en reden in colonne door het prachtige Westfriese landschap. Ook Yvonne Mol mocht meerijden in een echte opgepoetste MAN truck van de firma Boots uit Spanbroek en zat gezellig naast chauffeur Henk en zijn zoon Bram. Henk vertelde dat hij en zijn collega's voor de 3de keer meededen aan deze mooie dag voor de mensen met een verstandelijke handicap. De trucks reden luid toeterend hun tocht en er werd enthousiast gezwaaid door het publiek. Het was een hele belevenis voor de gasten van de truckers.

Henk en zijn collega chauffeurs sloten de dag af met een bak koffie aan de keukentafel van hun baas. Een mooie en voldane dag voor de chauffeurs en organisatie. Volgend jaar rijden Henk en zijn collega's weer mee.

Yvonne Mol